Na pewno pamiętasz posty z wynikami śmiesznych quizów na Facebooku w stylu “Jaką gwiazdą serialu Dynastia jesteś?” W tym wpisie dowiesz się, dlaczego ludzie tak chętnie je wypełniają i dlaczego warto zastosować quiz w swoim biznesie.
Wielu osobom quiz kojarzy się jedynie ze śmieszną zabawą, a tak naprawdę quiz to potężne narzędzie marketingowe. Prawidłowo zbudowany quiz nie tylko powiększa Twoją listę e-mail, lecz przy tym dostarcza cennych danych biznesowych.
Marketing interaktywny receptą na wzrost zaangażowania
Quiz to jeden z elementów marketingu interaktywnego. Marketing interaktywny w wielkim skrócie polega na zasadzie akcja=reakcja. Czyli, gdy odbiorca wykona jakąś akcję – następuje reakcja ze strony marki. Marketing interaktywny korzysta z dobrodziejstw technologii takich jak:
filtry AR (efekty na Instagramie, TikToku, Snapchacie)
wirtualne przymierzalnie
ruchome infografiki
interaktywne ulotki
video w którym można coś kliknąć
wszelkiego rodzaju konfiguratory, kalkulatory no i quizy właśnie.
Na czym polega fenomen? Na zaangażowaniu odbiorcy.
Doskonale wiesz, jak w zalewie komunikatów trudno zwrócić na siebie uwagę w mediach społecznościowych. Zatrzymać tę uwagę jeszcze trudniej. A zaangażować i jednocześnie bawić odbiorców to już prawdziwy wyczyn. A taki efekt wywołuje właśnie działa quiz.
Dlaczego ludzie wypełniają quizy?
Główną rolę odgrywa tutaj aspekt psychologiczny. Ciekawość i chęć odkrycia czegoś nowego o sobie samym. Prawidłowo zbudowany quiz dostarcza odbiorcy wynik, z którego interpretacją przeważnie się identyfikuje – to z kolei wywołuje efekt dzielenia się tym wynikiem na portalach społecznościowych, co przyciąga kolejnych odbiorców.
Jakie korzyści przynosi quiz biznesowy?
Na pierwszym miejscu zwiększanie listy e-mail. Jeśli podchodzisz na poważnie do swojego biznesu, to wiesz jak ważne jest stałe powiększanie listy potencjalnych klientów. Jest to tzw. interaktywny leadmagnet, w dodatku jeszcze mało popularny na polskim rynku. Tu możesz przeczytać więcej czym różni się quiz od e-booka jako prezent za zapis.
Efekt wow i rozpoznawalność marki – quiz jest stosunkowo mało popularny na polskim rynku (jeszcze ;)) więc szanse że odbiorca zapamięta ten punkt styku z Twoją marką i jakie wrażenie na nim zrobiła są bardzo duże.
Za pomocą quizu możemy łatwo podzielić odbiorców na określone grupy (tzw. segmentacja) i zaproponować im dedykowane rozwiązania w postaci naszych produktów lub usług. Wkraczamy zatem na ścieżkę personalizacji, czyli dostosowania komunikatów do potrzeb i problemów odbiorcy. Jest to tzw. marketing szyty na miarę zamiast “jednego rozmiaru dla wszystkich”.
Kolejną supermocą quizów jest pokonywanie paraliżu decyzyjnego. Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę drogerii i szukasz szamponu. W sklepie czeka na Ciebie kilkanaście propozycji, a podjęcie wyboru jest trudne. Za pomocą quizu w kilka minut dobierzesz produkt dopasowany do Twoich potrzeb. Wystarczy odpowiedzieć na kilka prostych pytań.
Wisienką na torcie jest badanie społeczności. W odróżnieniu od śmiesznych zabaw quiz biznesowy jest przemyślany strategicznie i część zawartych w nim pytań pozwala zbadać problemy odbiorców. Dodatkowo możesz realizować różne cele biznesowe i układać naturalne ścieżki klienta.
0 komentarzy