Jeśli budujesz swoją listę e-mail to pewnie nie raz zastanawiałaś się jakim darmowym materiałem przyciągnąć odbiorców. Lead magnet (prezent za zapis) to bardzo ważny element strategii i nie wystarczy ulepić byle e-booka na jakikolwiek temat.
Istnieje co najmniej kilkanaście sposobów by zaprosić do zapisu na newsletter do wyboru do koloru. Porównajmy jeden z najbardziej popularnych z tym jeszcze niedocenianym na polskim rynku.
Najczęściej spotykanym freebie jest e-book, lub checklista czyli po prostu plik PDF.
Sprawdź, czym różni się PDF od quizu i zadecyduj, co przyniesie więcej korzyści zarówno Twoim odbiorcom jak i Tobie jako przedsiębiorczyni.
Interaktywny vs statyczny
Quiz to narzędzie marketingu interaktywnego, coś co się klika, gdzie zachodzi jakaś interakcja między odbiorcą a materiałem.
Plik PDF jest statyczny. Owszem możemy w nim zawrzeć link do video, czy nawet osadzić elementy interaktywne, jednak narzędzia do tego typu działań znacznie przewyższają kosztem starą dobrą Canvę. Poza tym kliknięcie w video nie dostarcza takich wrażeń jak rozwiązanie quizu.
Personalizowany wynik
Po rozwiązaniu quizu odbiorca otrzymuje wynik dopasowany do jego odpowiedzi na pytania w formie opisowej, czy liczbowej z odpowiednim komentarzem (więcej o możliwych rodzajach i zastosowaniu quizu przeczytasz tutaj)
Plik PDF jest jednakowy dla wszystkich.
Segmentacja odbiorców
Za pomocą narzędzia do quizów podzielisz swoich odbiorców na tzw. segmenty. Dzięki temu masz możliwość kierowania odpowiednich komunikatów do określonej grupy odbiorców. Dopasowanie komunikacji to inaczej personalizacja, a to sprzedaje o wiele lepiej niż ten sam komunikat do wszystkich.
Żaden inny prezent za zapis nie daje możliwości segmentacji odbiorców w momencie wejścia do lejka.
Dodatkowe źródło informacji o odbiorcach
Idąc tropem segmentacji, nie tylko możemy podzielić odbiorców na grupy po rozwiązaniu quizu. Poprzez odpowiednio zadane pytania uzyskamy wiele cennych informacji biznesowych bez przeprowadzania dodatkowych ankiet.
Plik PDF nie dostarcza dodatkowych danych biznesowych
Zróżnicowana ścieżka klienta
W przypadku quizu możesz opracować kilka różnych ścieżek klienta w oparciu o jego wynik. W przypadku innych prezentów za zapis potrzebujesz dodatkowych działań (ankiet, pytań) by prawidłowo poprowadzić ścieżkę.
Na sam koniec wspomnę jeszcze o różnicy w mechanizmie zapisu na listę e-mail.
W przypadku e-booka Twój odbiorca podejmuje decyzję na podstawie komunikacji zawartej w formularzu lub na stronie zapisu.
W przypadku quizu bramka zapisu nie jest na pierwszym planie, a mimo to aż 70% osób które wypełnią quiz do końca, decyduje się pozostawić swój e-mail aby otrzymać wynik.
Możesz porównać te dane z konwersją Twojej strony zapisu i wyciągnąć wnioski.
A jeśli masz ochotę sprawdzić jak to działa, wypełnij quiz poniżej.
0 komentarzy